Punih godinu dana navršilo se 17, marta kada je u pešačkoj zoni u Inđiji nastradao čovek tako što ga je ubio automobil. Inđija je jedini grad u svetu u kojoj je poginuo čovek u pešačkoj zoni, a da nije u pitanju teroristički napad. Samo mesec dana ranije, tačnije 8, februara 2018  na pešačkom prelazu naspram SUP –a Inđija  poginula je žena. Iako opština inđija ima “ Savet za bezbednost saobraćaja “ kojim predsedava predsednik opštine Vladimir Gak a koji je osnovalo opštinsko Veće opštine Inđija kojim takođe predsedava Vladimir Gak, isto tako osnovano je I Radno telo koje kontroliše Savet za bezbednost saobraćaja kojim isto predsedava Vladimir Gak koji je predsednik opštine, opštinskog Veća, Saveta za bezbednost saobraćaja I Radnog tela, ni jednom se nisu oglasili na temu izgubljenih života upravo u saobraćaju,.

 U nizu lakših I težih nesreća meštani ovog sremskog gradića svedoci su nikad lošije bezbednosne situacije u saobraćaju.

Rampa na ulazu u pešačku zonu u ulici Vojvode Stepe nije radial nešto duže od godinu dana, što je vozačima omogućavalo da u punoj brzini uleću u pešačku zonu bez snošenja bilo kakvih sankcija.

Iako je krajem 2017 godine doneta opštinska Odluka o regulaciji saobraćaja u pešačkoj zoni u kojoj se navodi da je saobraćaj zabranjen osim vozilima policije, hitne službe, vatrogasaca , vozilima nadležne inspekcije Opštinske uprave, kao i specijalnim vozilima za prevoz novca. Isto tako u određenom vremenskom interval vozila za dostavu imaju pravo da se kreću pešačkom zonom u jutarnjim satima. Automobili se moraju kretati brzinom pešaka  I ne mogu se parkirati I zaustavljati u delu ulice koja je zatvorena za saobraćaj.

Stanovnici ulice Jug Bogdana i Bloka 63 u Inđiji nekoliko desetina puta obraćali su se “ Sistemu 48 “ kako bi se rešio problem bahatog ponašanja vozača u ovoj ulici kja se nalazi u najužem gradskom jezgru. Upiti građana su se odnosili na postavljanje patrole na ovim deonicama, izgradnja ležećih policajaca ili postavka signalizacije, dobili su različite uglevnom neverovatne odgovore.

  • Nema novca za postavljanje ležećih policajaca
  • To nije naša nadležnost

I jedna od naneverovatnijih : “ Nema novca “ koju je kasnije pobio predsednik skupštine Milan Predojević rekavši za naš portal da će se u sklopu rekonstrukcije ulice Jug Bogdana uzeti u obzir potreba za postavkom “ ležećih policajaca “ a da je odgovor call centra “ system 48 “ da novca nema, besmislen.

 

[mom_row]KOLIKO PLAĆAMO SAVETE I RADNA TELA ZA BEZBEDNOST SAOBRAĆAJA U INĐIJI?[/mom_row]

Ovakvo stanje ne ometa lokalnu vlast da upravo za bezbednost saobraćaja mesečno izdvaja 190.000, 00 dinara kroz postojanje Saveta za bezbednost saobraćaja kao I stručno radno telo koje kontroliše rad ovog Saveta. Ono što povezuje ova dva tela nije samo isti cilj, bezbednost saobraćaja nego I isti članovi koji se bave bezbednošću ali I kontrolom rada, dakle sami sebe kontrolišu. Ovo vrzino kolo koje ne daje rezultate opštinski budžet godišnje olakša za gotovo 6.000, 00 evra.

 

KO SU ČLANOVI I KOLIKO SU PLAĆENI?

Vladimir GAK – predsednik opštine Inđija

Plata predsednika opstine Inđija Vladimira Gaka iznosi  76.311 dinara , pored koje mesecno dobija jos 15.000 dinara za članstvo u Opstinskom veću. Ovih 91.311,00 dinara su samo mali deo onoga što predsednik opštine inkasira mesečno iz budžeta opštine Inđija.

Kao predsednik Saveta za bezbednost saobraćaja koji broji ukupno 9 članova dodelio je sebi I ostalima naknadu od 5.000 dinara bez obzira na to da li je ili nije Savet imao ikakve aktivnosti u toku meseca za koji su plaćeni. Primera radi u vreme prošle vlasti  članovi su dobijali dnevnice po odrzanom sastanku. Pomenuta Komisija za bezbednost saobraćaja sastaje se 2 do 3 puta godisnje

Radna grupa za pracenje Strategije bezbednosti saobracaja na putevima opštine Inđija osnovana ja 2017 godine na period od 5 godina. Tu radnu grupu je osnovao gore pomenuti Savet za bezbednost saobracaja dok članove radne grupe za kontrolu čine isti ljudi koji su i u Savetu i u Radnoj grupi, što znači da su sami sebe su formirali. Za ovaj posao je predsednik opštine, koji je ujedno I predsedavajući opštinskog veća koji je na svoju inicijativu osnovao savet kojim predsedava I radnu grupu sa istim ljudima koji kontrolišu sami sebe,  dodelio 10.000 dinara primanja mesečno bez obzira da li se sastaju ili ne. ( upućeni tvrde da se ovaj savet kao I radna grupa nisu sastali ni jednom od svog osnivanja )

Pored toga opštinsko Veće opštine Inđija u oktobru 2018 godine kojim predsedava predsednik opštine Vladimir Gak predsedava sebe imenuje i u komisiju Socijalno ekonomskog saveta opštine Inđija i odredjuje placanje 10.000 mesecno.

Rešenjem o obrazovanju novog Strucnog radnog tela koje ima za zadatak “ vršenje analize donetih strateških I drugih akata Skupštine opštine Inđija i da na osnovu izvršene analize sagleda potrebuza eventualnim promenama postojećih ili izradom novih odlukastrategija I planova” Vladimir Gak donosi rešenje o visini naknade od 30.000 mesecno za sebe I još 4 člana ovog radnog tela. Ovo rešenje nalazi se u službenom listu Opštine Inđija od 15, jula 2016 godine broj 13 ali je nemoguće otvoriti samo to rešenje na oficijalnom sajtu opštine Inđija.

Pored toga predsednik opštine Inđija, predsedavajući opštinskog veća opštine Inđija, Saveta za bezbednost saobraćaja, predsednik Radne grupe za pracenje Strategije bezbednosti saobracaja na putevima opštine Inđija, predsednik Socijalno ekonomskog saveta opštine Inđija, predsednik Strucnog radnog tela Vladimir Gak je I u kadrovskoj komisiji opštine Inđija kao I u savetu za privredu gde naknade dobija po održanoj sednici.

Prema informacijama Agencije za borbu protiv korupcije, predsednik opštine Inđija nije prijavio svoja primanja izuzev nadoknade za predsedavanjem opštinskim Većem u visini od 15.000, 00 dinara I plate.

 

Milan Predojević – predsednik SO Inđija

Predsednik Skupoštine Opštine inđija Milan Predojević dobija mesečnu naknadu od 71.747,88 dinara

Stručno radno telo za kontrolu Saveta za bezbednost saobraćaja 30.000 din

Kadrovska komisija I savet za privredu naknada po održanoj sednici, 5% od republičkog proseka što je oko 2.000 dinara po zasedanju. Kao I dnevnice I nadoknada za skupštinska zasedanja, što čini oko 122.000, 00 dinara mesečno prevedeno u evre predsednik skupštine mesečno ima primanja od 1.050, 00 evra.

Aleksandar Banić –  načelnik lokalne samouprave

Mesečna plata načelnika lokalne samouprave je 71.000, 00 dinara pored toga Aleksandar Banić kao član radnog stručnog tela opštine Inđija dobija 30.000 dinara dok kao član agencije za ekonomski razvoj opštine mesečno inkasira 20.000, dinara. Ova primanja je načelnik lokalne samouprave prijavio republičkoj Agenciji za borbu protiv korupcije.

Pored prijavljenih primanja Aleksandar Banić je takođe I član Saveta za bezbednost saobraćaja gde mesečno dobija naknadu od 5.000, dinara bez obzira da li se savet sastao ili nije.

U radnoj grupi za praćenje sprovođenja strategije o bezbednosti saobraćaja na putevima opštine Inđija, načelnik lokalne samouprave dobija 5.000, 00 dinara mesečno. Radna grupa za praćenje sprovođenja aktivnosti u svom sastavu ima iste ljude koji su u savetu za sprovođenje iste strategije što znači članovi Saveta sami sebe kontrolišu kroz Radno telo koji su sami osnovali a od svog osnivanja nisu se sastali niti jedan put, tvrde dobro upućeni izvori.

Aleksandar Banić je takođe član kadrovske komisije I saveta za privredu, opštine Inđija. Članstvo u komisij za izradu nacrta odluke o promeni statuta optine Inđija na račun načelnika lokalne samouprave slivalo se dodatnih 10.000, 00 dinara.

U komisiji za izradu nacrta statute opštine Inđija, Aleksandar Banić je kao član inkasirao 15.000, 00 dinara mesečno. Zbirno Aleksandar Banić mesečno iz budžeta opštine na svoj račun prosledi 156.000 dinara ili 1.333, 00 evra.

Pored primanja čelnika Inđijske opštine do kojih smo mogli doći treba napomenuti da mobilni telefoni, ručkovi, prevoz i dnevnice za putovanja van Inđije spadaju u redovne benefite koje ostvaruju gorepomenuti vršioci vlasti I funkcioneri.

Samo na bezbednost saobraćaja na putevima opštine Inđija  u godini dana budžet je olakšan za 6.000, 00 evra a smrtni ishodi, saobraćajne nesreće, ne primenjivanje zakona I odluka ne ubrajaju se u ovu cenu.

 

We cannot display this gallery

POSTAVI ODGOVOR

молимо унесите свој коментар!
овдје унесите своје име